1) Η εντιμότητα ανταμείβεται
Να είστε ειλικρινείς με τους πελάτες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρετε. Μην αναφέρετε τίποτα το οποίο δεν μπορείτε να εκπληρώσετε 100%. Ολόκληρος ο κύκλος της επικοινωνίας πωλήσεων με τους πελάτες, από την ιστοσελίδα μέχρι τα κείμενα της καμπάνιας με emails, είναι απαραίτητο εκτός από την ειλικρίνεια να χαρακτηρίζεται επίσης από την διαθεσιμότητα από την πλευρά σας, την οποία να προβάλλεται, καθώς και την ευκολία που πρέπει να τους παρέχετε στο να σας προσεγγίσουν. Μικρότερες επιχειρήσει με λιγότερα κεφάλαια πετυχαίνουν εκεί που αποτυγχάνουν μεγαλύτερες εταιρίες, καθώς προσφέρουν πιο εξατομικευμένες υπηρεσίες και υιοθετούν ένα μοντέλο περισσότερο προσωποποιημένων υπηρεσιών.
· 2) Οι εμπειρίες άλλων χρηστών προσθέτουν κύρος
Στο σημερινό περιβάλλον της κυριαρχίας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης το feedback που λαμβάνετε από τους πελάτες δεν είναι απλά απαραίτητο εργαλείο για την βελτίωση του τρόπου λειτουργίας οποιασδήποτε επιχείρησης αλλά παράλληλα αποτελεί ασυναγώνιστο κριτήριο εμπιστοσύνης των πελατών σε προϊόντα και υπηρεσίες που συναντούν οι χρήστες του διαδικτύου σε μια εταιρική ιστοσελίδα. Η πληθώρα προσφοράς αλλά και η αλματώδης αύξηση των πληροφοριών στον ηλεκτρονικό κόσμο συχνά προκαλούν σύγχυση στους χρήστες του διαδικτύου ενώ κλονίζουν την εμπιστοσύνη τους ως προς την αποτελεσματικότητα των προτεινόμενων αγαθών. Η προσθήκη αναφορών στο site από ικανοποιημένους χρήστες ενισχύει την αξιοπιστία της επιχείρησής σας και την αποτελεσματικότητα των προσφορών σας.
· 3) Χρησιμοποιείστε προσφορές και όχι μόνο
Έχει αποδειχθεί ότι η χρήση προσφορών σε ότι διατίθεται από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα δίνει ένα έναυσμα στους καταναλωτές να εξετάσουν το ενδεχόμενο αγοράς προϊόντων με μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Οι προσφορές για να έχουν μεγαλύτερη αξία πρέπει να είναι φυσικά περιορισμένης χρονικής διάρκειας, ενώ ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται από πολλούς μελετητές του marketing και στις προσφορές περιορισμένης έκδοσης. Δηλαδή εφόσον το επιτρέπουν οι δραστηριότητες της επιχείρησής σας θα μπορούσατε να πειραματιστείτε με διάθεση προϊόντων, συγκεκριμένης ποσότητας, όπου θα δημιουργήσετε στους πελάτες την αίσθηση της σπανιότητας και της έλλειψης προοπτικής αγοράς στο μέλλον αυτού του προϊόντος.
· 4) Εύρεση της κατάλληλης δημογραφικής ομάδας
Αυτά που προσφέρετε ως επιχείρηση είναι σχεδόν αδύνατον να απευθύνονται σε όλες τις δημογραφικές κατηγορίες, από άποψη ηλικίας, κοινωνικού στρώματος, φύλου, γεωγραφικής προέλευσης κ.α. Πρέπει να επιλέξετε συγκεκριμένες υποκατηγορίες της αγοράς ώστε να προωθήσετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας με τις κατάλληλες καμπάνιες, οι οποίες θα είναι διαμορφωμένες με τέτοιο τρόπο ώστε να προσελκύσουν, κατά κύριο μέρος, τις συγκεκριμένες υποκατηγορίες πελατών για τις οποίες θα έχετε καταλήξει μετά από εμπεριστατωμένη μελέτη ότι ενδείκνυνται για τον κύκλο δραστηριοτήτων της εταιρείας σας. Συχνά οι εταιρείες κάνουν το λάθος να μην προσαρμόζουν τις καμπάνιες πωλήσεων των προϊόντων τους σε συγκεκριμένα υποσύνολα της αγοράς με αποτέλεσμα να μειώνεται κατά πολύ η αποτελεσματικότητά τους.
· 5) Η άνοδος των social media
Τα τελευταία χρόνια τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποκτούν ακόμα πιο σημαντικό ρόλο στις ηλεκτρονικές πωλήσεις. Κάποια μέσα παραμένουν κυρίαρχα όπως το FB ενώ άλλα συνεχώς αυξάνουν την επιρροή τους, όπως το Instagram. Μπορούν να δημιουργηθούν στοχευμένες καμπάνιες στα social media, οι οποίες να βασίζονται στην επεξεργασία των καταναλωτικών συμπεριφορών και των χαρακτηριστικών χρηστών των social media που ταιριάζουν με τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά των καταναλωτών οι οποίοι αποτελούν τον κυριότερο στόχο της επιχείρησης σας. Επιπλέον χρειάζεται να σχεδιαστεί μια στρατηγική που θα ανταποκρίνεται στη δυναμική και στις δυνατότητες κάθε επιμέρους μέσου κοινωνικής δικτύωσης. Ανάλογα με το είδος του προϊόντος ή της υπηρεσίας που προωθούμε και το κοινό στο ποίο στοχεύουμε μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι κατάλληλες τακτικές στον χώρο των social media.
· 6) Οι τεχνικές του Digital Marketing
Κατά αντιστοιχία, κεφαλαιώδους σημασίας είναι η υιοθέτηση τεχνικών digital marketing οι οποίες θα ανταποκρίνονται στα επιμέρους χαρακτηριστικά και στους στόχους της επιχείρησης. Υπάρχει μια ευρεία γκάμα τεχνικών, συμπεριλαμβανομένης και της παρουσίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίες θα μπορέσουν να εκπληρώσουν τους στόχους πωλήσεων των περισσότερων επιχειρήσεων και επαγγελματικών δραστηριοτήτων. Καθώς η δύναμη του διαδικτύου ήλθε για να μείνει στη ζωή μας και μετά την πανδημία, αντίστοιχα το ηλεκτρονικό εμπόριο αναμένεται να αυξηθεί αλματωδώς την επόμενη δεκαετία καθώς και οι ανάγκες προβολής και διαφήμισης που αυτό δημιουργεί στην αγορά.
Comments